Únor 2012


Jen růžová to může být..

17. února 2012 v 11:24
..a proto i tenhle blog je růžovej...Mám na mysli Josefovu růžovou kravatu,kterou nosí celkem často..Ještě častěji k ní nosí šedý oblek..Asi má těchto šedých obleků víc,s růžovou kravatou to ale vypadá stejně..světlá je decentní,tmavší růžovo-modrá odvážná..Zvlášť když ji má žokej bez saka,jen s košilí s krátkým rukávem..přesto dodává eleganci.Pepa nosí šedou i na mikinách..Nejlépe ale na něm vypadá bílá,která vynikne hlavně díky Pepově tmavší pleti. Bacha na šedou ! Přidává kila..












Zemřel jeho jmenovec !

16. února 2012 v 18:55
U baskytaristy Jiřího Šindeláře to bylo naopak..8.8.2008 přežil nehodu vlaku ve Studénce jeho jmenovec strojvůdce Jiří Šindelář (59) a v lednu 2009 2 dny po 60.narozeninách zemřel člen skupiny Katapult Jiří "dědek" Šindelář.
Celá republika ve středu sledovala let linky Českých aeroliniií OK 777 z Varšavy, který musel nouzově přistát na pražské Ruzyni kvůli úmrtí kapitána Josefa Váni (†55) na palubě. Deník Aha! získal nahrávku komunikace jeho druhého pilota s řízením letového provozu.
Během letu pravidelné linky ČSA z Varšavy do Prahy zažil druhý pilot v kokpitu letadla něco, co ho zřejmě navždy poznamená. Kapitán letadla Josef Váňa ztratil za letu vědomí a zemřel. V tu chvíli musel kopilot zachovat chladnou hlavu a dopravit pasažéry letadla do bezpečí.

"Mayday, mayday, máme indisponovaného pilota," snažil se zřetelně říkat do vysílačky, ačkoliv byly v jeho hlase poznat nervozita a vypjetí. Svoji roli ale zvládl na výbornou, a ačkoliv mu z letiště vzkázali, že situace na připravené ranveji není ideální, přistál hladce. Cestující v letadle navíc neměli tušení, že v kokpitu probíhá nějaké drama.

Tohle je přepis zásadních částí záznamu komunikace letadla s řízením letového provozu.
Druhý pilot: Mayday, mayday, mayday, CSA77E (volací znak letadla - pozn. red.), máme indisponovaného kapitána...
Řídící radar: CSA77E, rozumím, točte doprava, pokles na letovou hladinu 120.
Druhý pilot: Točím doprava, pokles na letovou hladinu... řekněte ještě jednou letovou hladinu. (Druhý pilot je znatelně rozrušený - pozn. red.)
(...)
Druhý pilot: Radare, CSA77E, žádáme zdravotní pomoc pro kapitána.
Řídící radar: CSA77E, rozumím, nyní pokles na letovou hladinu 90.
Druhý pilot: Klesáme na letovou hladinu 90, CSA77E.
Řídící radar: CSA77E, jen pro potvrzení, kapitán je indisponován, je letadlo v pořádku?
Druhý pilot: Potvrzuji, kapitán indisponován, letadlo v pořádku, CSA77E.
Řídící radar: Rozumím.
(...)
Řídící radar: Viditelnost 6 kilometrů, potřebuji vědět množství paliva... vezete nějaké nebezpečné zboží?
Druhý pilot: Počkejte...
Druhý pilot: ...55 pasažérů na palubě, 1200 kilogramů paliva, žádné nebezpečné zboží.
Řídící radar: Rozumím. Kontaktujte věž Ruzyně 118,1, na slyšenou.
Druhý pilot: OK 777 - 118,1, díky, CSA77E.
(...)
Druhý pilot: Věž Ruzyně, CSA77E, mayday, mayday, mayday, mám indisponovaného kapitána, žádám lékařskou pomoc.
Věž Ruzyně: CSA77E, věž Ruzyně, dobrý den, slyšíme mayday, vše je připraveno.
Druhý pilot: Slyším, CSA77E.
Věž Ruzyně: CSA77E, ranvej 31 připravena k přistání, vítr 290 stupňů, 25 maximálně 29 uzlů.
Druhý pilot: Ranvej 31, připravena k přistání, CSA77E.

Josef Váňa mladší dnes slaví 21.narozeniny..

7. února 2012 v 18:18
Je přesně o 40 let mladší než Miroslav Donutil...Donutil se posledním dílem svého pořadu schodil až hrůza..Tahle se snad žádný z Váňů schodit nemůže ani kdyby spadli z koně :-)

Co dodat k jednání Pardubic ?

1. února 2012 v 17:30
To co se děje je neuvěřitelnou ostudou ! Kdo jiný by měl vést Velkou Pardubickou než Josef Váňa ?
Nechápu to..Nakonec to dopadne asi tak že Josef Váňa bude pořádat dostihy například v Praze..
Je to škoda ale je to tak..Pardubické závodiště je skutečně v havarijním stavu po všech stránkách..